poniedziałek, 21 września 2009

Londyn

Ostatni pobyt w Londynie jak zawsze pełen był przygód i przedziwnych zbiegów okoliczności. Nie wszystko da się opisać w jednej notce, ale od czego trzeba przecież zacząć.

Część dnia spędziłem na poszukiwaniu książek na temat Asatru. Nie znalazłem ich zbyt wiele. Większość dotyczyła Run i różnych form magii teutońskiej, a mnie na tym etapie interesowały bardziej rytuały, w których mógł bym czcić Asów i Wanów napisane przez doświadczonych Asatryjczyków. Książką, która wydała mi się z początku najbardziej wartościową nosiła tytuł „Temple of Wotan: Holy Book of the Aryan Tribus” i napisał ją niejaki Ron McVan. Zaniepokoił mnie jednak fakt, że autor zadedykował ją niejakiemu Miguelowi Serrano, o którym sporo swego czasu czytałem. Serrano był chilijskim dyplomatą zafascynowanym Nazizmem, w szczególności zaś Adolfem Hitlerem. Serrano uważał Hitlera za Kalki, czyli wcielenie hinduskiego Boga Wisznu, które pojawił się, żeby zakończyć Kali Yugę, w której obecnie żyjemy. Książki owej oczywiście nie zakupiłem. Podobnie jak nie zakupiłem „Seidways: shaking, swaying and serpent mysteries” bo zamiast o Seidr było w niej sporo o Cthulhu i Austinie Osmanie Spare, a nie takich informacji na tym etapie szukałem. Nie kupiłem też „Practical Magic in the Northern Tradition” Nigela Pennicka, bo mam wrażenie, że autor nie odróżnia Germanów od Celtów.

Kupiłem natomiast:

• „Essential Asatru: Walking the Path of Norse Paganism” Diany L. Paxson,
• „Taking Up The Runes: A Complete Guide To Using Runes In Spells, Rituals, Divination, And Magic” Diany L. Paxson,
• „Teutonic Magic” Kveldulfa Gundarssona,
• „Power and Principles of the Runes” Freyi Aswynn,
• „Galdrbok: Practical Heathen Runecraft, Shamanism and Magic” Nathana J. Johnsona i Roberta J. Wallisa,

a także:

• „The Prose Edda” Snorriego Sturlusona
• „The Poetic Edda”.

W sobotę w Londynie była też Freya Aswynn z pierwszym od dwudziestu lat warsztatami dotyczącymi Galdr. Na warsztaty niestety się nie wybrałem, ale cieszę się, że Freya Aswynn znowu zaczęła działalność na szerszą skalę.

25 września jest też spotkanie z Freyą Aswynn zorganizowane w Treadwell’s. Mnie na nim nie będzie, chociaż kto wie?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz